5 nejčastějších chyb tiskáren OKI a řešení, které Vám v servise neřeknou.

Vlastníte-li tiskárnu značky OKI, možná se Vám stalo, že se na jejím displeji zobrazila chyba s přívlastkem Service call a nicneříkajícím číslem a Vám nezbývalo než hledat význam této chyby na internetu, nebo kontaktovat servis. Pokud máte v tiskárně neoriginální tonery a originální kupovat nechcete, do servisu chodit ani nemusíte, je to zbytečné.

Stalo se Vám to právě teď a tiskárna odmítá tisknout? Zde je 10 nejčastějších chyb, které Vás mohou potkat. Řešení jsou šitá na míru nejběžnějším barevným tiskárnám OKI. Seznam těchto tiskáren naleznete níže.

Service call Error 142 – chyba 142:

Chybou 142 upozorňují tiskárny OKI na chybné usazení zobrazovacího válce. Nutně to ale nemusí znamenat, že je chybně usazen pouze zobrazovací válec. Je možné, že je chybně vložený již přenosový pás. Problém může také být v zaseknutém papíru pod přenosovým pásem.

Řešení:

  1. Vyjměte zobrazovací válec a přenosový pás z tiskárny.
  2. Ujistěte se, že pod pásem není uvíznutý papír. Pokud ano, vyjměte jej.
  3. Vložte přenosový pás zpátky na místo. Ujistěte se, že modré páčky jsou ve správné pozici.
  4. Vložte zobrazovací válec do tiskárny. Válec musí přesně zapadnout na určené místo.

Service call Error 983 – chyba 983

Chyba 983 upozorňuje na současné vložení více kazet stejné barvy do tiskárny. Touto chybou tak tiskárna částečně zamezí, aby se tonerový prášek nesprávné barvy dostal do zobrazovací jednotky.

V případě originálních a kvalitních renovovaných tonerů se tato chyba prakticky nevyskytuje. Mají totiž navíc jeden ochranný prvek, který brání vložení nesprávné kazety do nesprávného slotu.

Řešení:

  1. Zkontrolujte, zda vkládáte tonerovou kazetu do správného slotu.
  2. Pokud ano, reklamujte tonerovou kazetu u svého dodavatele. Kazeta pravděpodobně obsahuje nesprávný čip.

 

Service call Error 980 – chyba 980

Signalizuje zaseknutý papír omotaný kolem válce zapékací jednotky. Toto je bohužel chyba, která se nedá napravit zcela jednoduše, a musíte zapékací jednotku vyměnit. Bez vložení nové zapékací jednotky se totiž chyba nevymaže. Pro některé případy existuje levnější řešení, které se dozvíte v našem průvodci.

Abyste pravděpodobnost této chyby minimalizovali, je důležitá prevence.

Prevence:

  1. Používejte kvalitní papír. Běžný nejlevnější kancelářský papír bývá označen třídou C, používejte proto alespoň třídu B.
  2. Při tisku velkých ploch a fotografií používejte zadní výstupní zásobník. Dráha papíru se tak napřímí a riziko omotání se sníží.
  3. Při tisku fotografií používejte speciální tvrdší papír.
  4. Krajním řešením je snížení hustoty tisku jednotlivých barev v nastavení tiskárny.

 

Service Call 231:Fatal Error03 – Chyba 231 - 03

Tato chyba se zobrazí v případě problémů v komunikaci mezi tiskárnou a tonerovou kazetou. Může se tedy jednat o vadu čipu na konkrétním toneru. Typicky se ale tato chyba vyskytuje také při používání alternativních kazet různých výrobců v jedné tiskárně (v případě barevných kazet).

Řešení:

  1. Zkontrolujte, zda tonery používané v tiskárně jsou od stejného výrobce. Pokud ne, vyměňte je.
  2. Zkontrolujte usazení čipu na tonerové kazetě, případně jej usaďte do správné polohy.
  3. Očistěte kontaktní plochy čipu a čtečky čipu v zobrazovací jednotce suchým hadříkem.
  4. Pokud máte tonery od stejného výrobce se stejnými čipy, vyměňte kazetu, po vložení které se chyba zobrazuje.

 

Insert Toner Error 613 – Vložte toner chyba 613

Pokud se tato chyba zobrazí, i když je toner vložený v tiskárně, je problém v komunikaci mezi čipem na toneru a tiskárnou.

Řešení:

  1. Zkontrolujte, zda jste náhodou omylem nevložili do tiskárny startovací toner. Startovací tonery dodávané s tiskárnou neobsahují čip, tiskárna proto neví, že je toner vložený.
  2. Zkontrolujte usazení čipu na tonerové kazetě, případně jej usaďte do správné polohy.
  3. Očistěte kontaktní plochy čipu a čtečky čipu v zobrazovací jednotce suchým hadříkem.
  4. U novějších modelů může být zejména u netestovaných renovovaných tonerů čip otočený nesprávným směrem (modely OKI MC332, OKI MC363, B412, B432, B512, MB472, MB492, MB562). Otočení čipu může v těchto případech pomoct vyřešit problém.
  5. Pokud žádný z uvedených kroků nepomohl, nemusíte měnit hned celý toner. Často pomůže pouze výměna čipu.

 

Objevila se na Vaši tiskárně OKI jiná chyba? Kontaktujte nás na emailu podpora@tonersyp.cz. Společně se pokusíme problém vyřešit.