Nejčastější chyby po vložení toneru do tiskárny Xerox

Které chyby se objevují nejčastěji

Mezi nejčastější chybová hlášení barevných tiskáren, která souvisí s novým tonerem, patří:

  • Chyba CRUM toneru
  • 093–961 Usadit znovu kazeta purpurová
  • 093–962 Usadit znovu kazeta azurová
  • 093–960 Usadit znovu kazeta žluté
  • 093–926 Usadit znovu kazeta černá
  • 009-953 Usadit znovu/vyměnit kazeta černé
  • Neplatná černá (invalid black)
  • Neplatná modrá (invalid cyan)
  • Neplatná purpurová (invalid magenta)
  • Neplatná žlutá (invalid yellow)
ID CRUM 093-926 chyba toneru Xerox 6025
ID CRUM 093-926 chyba toneru v tiskárně Xerox WorkCentre 6025. Tato chyba se nemusí týkat pouze černého toneru, i když tiskárna vyzývá k jeho výměně.


Tyto chyby se nejčastěji vyskytují u tiskáren:

Pokud k některé z těchto chyb dojde v tiskárně Xerox Phaser 6000 nebo Xerox Phaser 6020, které nemají displej, rozsvítí se červená kontrolka signalizující poruchu jednoho nebo více tonerů.


Proč opětovné usazení kazety nepomáhá

I když vám instrukce na displeji tiskárny doporučují toner znovu „usadit“ (vyjmout a opětovně vložit), tento postup často nepomůže. Problém totiž obvykle není způsobený špatným usazením čipu na toneru nebo špatným kontaktem mezi čipem a čtečkou. 

Vyjmutí a opětovné vložení toneru v tomto případě nepomůže.

Problém totiž obvykle není způsobený špatným usazením toneru v tiskárně.


Čím jsou chybová hlášení nejčastěji způsobena

Příčinou uvedených chyb 093–960, 093–961, 093–962, 093–926 a 009-953 je obvykle vložení nepodporovaného toneru do tiskárny. Co to znamená? Společnost Xerox z obchodních důvodů prodává tonery pro stejné tiskárny pod různým označením v závislosti na geografickém regionu. Česká republika je z tohoto pohledu zařazena do východní Evropy. V tiskárnách je proto nutné používat tonery určené právě pro tento region.


Správné označení tonerů do uvedených tiskáren je:

Tonery do tiskáren Xerox Phaser 6000, Xerox Phaser 6010 a Xerox WorkCentre 6015:

Tonery do tiskáren Xerox Phaser 6020, Xerox Phaser 6022, Xerox WorkCentre 6025, Xerox WorkCentre 6027:

Tonery do tiskáren Xerox C310 a Xerox C315:

Tonery do tiskáren Xerox Phaser 6510 a Xerox WorkCentre 6515:



Bohužel se v České republice nebo u zahraničních prodejců běžně vyskytují tonery, které nejsou určené pro východní Evropu. Nejčastěji narazíte na tonery s kódy 106R01627, 106R01628, 106R01629, 106R01630, 106R02756, 106R02757, 106R02758, 106R02759, 006R04364, 006R04365, 006R04366, 006R04367, 106R03480, 106R03490, 106R03491, 106R03492. Ty jsou určeny pro západoevropský trh.


Máte nesprávné tonery? Raději je vraťte

Pokud některou z uvedených chyb spatříte na displeji své tiskárny, zkontrolujte označení tonerů na krabici nebo na toneru samotném. Zjistili jste, že mají tonery nesprávné označení? V tom případě můžete problém vyřešit pouze výměnou čipů. 


Protože ale v těchto barevných tiskárnách Xerox nemáme s kompatibilními tonery dobré zkušenosti, sami upřednostňujeme tonery renovované nebo originální. Proto raději nesprávné kompatibilní tonery vraťte dodavateli a žádejte vrácení peněz.



Tonery mají správné označení, přesto nefungují?

Pokud je kód na toneru správný (pro region východní Evropy) a tiskárna přesto hlásí zmíněnou chybu, může být příčina v přeprogramování tiskárny. Dojde k tomu v případě, že po vypotřebování startovacích tonerů (které jsou součástí tiskárny při zakoupení), jako první náhradní tonery nasadíte tonery pro jiný než náš region.

Pokud tedy jako první použijete tonery pro západní Evropu, bude vaše tiskárna akceptovat pouze tonery pro západní Evropu a nebudou v ní fungovat žádné (ani originální) tonery pro východní Evropu. Toto přeprogramování nelze nikak jednoduše změnit.

Pokud máte podezření, že je vaše tiskárna přeprogramována, kontaktujte nás. Pomůžeme Vám zajistit tonery s čipy, které bude vaše tiskárna akceptovat, nebo vám pomůžeme sehnat správné čipy, které na původních tonerech vyměníte. V obou případech budete moci zase nerušeně tisknout.

Čipy do tiskárny Xerox 6000, 6020
Přeprogramování tiskárny je nepříjemné, použitím správných čipů ale tiskárnu znovu zprovozníte.


Praktický příklad od našeho zákazníka

Dobrý den, mám tiskárnu Xerox Workcentre 6025. Po vypotřebování startovacího černého toneru jsem si pořídil kompatibilní černý toner, který v zařízení funguje.

Současně s ním jsem si od stejného prodejce pořídil celou sadu barevných tonerů, které ale asi o tři měsíce později tiskárna nepřijala. Nahlásilo mi to chybu a že mám tonery vložit znovu.

Tonery jsem reklamoval a firma mi místo nich poslala jinou sadu, se kterou je stejný problém. Nakonec jsem pořídil drahou sadu originálních tonerů, které mi v zařízení také nefungují. Zkusil jsem tiskárnu reklamovat a nahlásil jsem chybu originálních tonerů. Reklamace mi nebyla uznána a firma se z opravy zařízení vymluvila, aniž by se snažila závadu zjistit a odstranit.

S problémem jsem se obrátil na firmu Tonersyp, kde na základě uvedených informací diagnostikovali přeprogramování tiskárny a nabídli mi čipy pro jiný region.

Když dorazily, hned jsem jeden z nich nainstaloval, a toner funguje v pořádku. Děkuji za vyřešení problému.

Jiří


Díky přesnému popisu problému jsme dokázali přeprogramování tiskárny snadno identifikovat a během chvilky odstranit. Po výměně čipů je tak možné tiskárnu dále používat.


Kde najít správný a funkční toner do tiskárny Xerox?

správný toner do vaší tiskárny Xerox snadno najdete v kategorii Tonery do tiskáren Xerox. Všechny tonery z naší nabídky jsou určené pro Českou republiku a v tiskárnách Xerox správně fungují.  


Máte dotazy týkající se tohoto problému? Kontaktujte nás!

 

Tento článek se vztahuje
k těmto produktům: