Upozornila vás vaše tiskárna na to, že jste do ní vložili neoriginální toner či náplň? Vysvětlíme vám, proč tomu tak je a zda je to v pořádku, nebo se jedná o vadu toneru či náplně.
Jestliže tiskárna normálně funguje, v následujících případech nemusíte hlášení věnovat žádnou pozornost a můžete se bez obav pustit do tisku:
V případě některých tiskáren (například Epson, Kyocera...) bude nutné v nastavení tiskárny povolit použití neoriginálních tonerů či náplní.
Cílem tohoto hlášení je tedy upozornit vás na to, že jste do tiskárny vložili neoriginální toner či náplň.
Možná si řeknete, že je to zbytečné. Existují však situace, kdy se majitelé tiskárny domnívají, že zakoupili originální toner. V tomto případě je upozornění tiskárny velmi užitečné a může vás upozornit na případný falzifikát originálního toneru.
Co ale dělat v případě, že hlášení nezmizí, tiskárna netiskne, případně se dokonce přidá ještě jiná chyba? Pak se může jednat o vadu čipu na toneru a jeho výměna může situaci vyřešit.
Problém může být způsoben také aktualizací firmware tiskárny, kterým výrobce neoriginální tonery a náplně zablokuje. Tento typ aktualizace pravidelně vydává společnost HP, Lexmark a v poslední době také Brother. Pro tyto případy doporučujeme automatické aktualizace firmware tiskáren preventivně vypnout.
Pokud nový firmware vaši tiskárnu zablokuje, je nutné vyměnit neoriginální tonery či náplně za originální. Zpravidla do několika týdnů až měsíců se pak na trhu objeví neoriginální tonery s novými čipy, které s novým firmware budou fungovat.