5 nejčastějších chyb tiskáren OKI a řešení, která Vám v servise nenabídnou

Svítí na displeji vaší tiskárny OKI chyba s přívlastkem Service call a nicneříkajícím číslem? Pomůžeme vám problém vyřešit krok za krokem bez návštěvy servisu.

Pokud totiž máte v tiskárně neoriginální tonery a originální kupovat nechcete, v servisu vám nejspíše nebudou ochotni pomoct.

Uvedená řešení jsou šitá na míru nejběžnějším barevným a některým černobílým tiskárnám OKI.


Inspection is required 142, 143: Error (chyba 142 a 143)

Chyby 142 a 143 upozorňují na chybné usazení zobrazovacího válce. Problém ale nemusí být pouze v něm. Je možné, že je chybně vložený již přenosový pás. Problém může také být v zaseknutém papíru pod přenosovým pásem. S chybou se setkáváme u barevných tiskáren.


Řešení:

1. Vyjměte zobrazovací válec s tonery a přenosový pás z tiskárny.

2. Ujistěte se, že pod pásem není uvíznutý papír. Pokud ano, vyjměte jej.

3. Vložte přenosový pás zpátky na místo. Pás vkládejte do prostoru označeného šipkami pod správným úhlem tak, aby šipky na přenosovém pásu směřovaly k šipkám v tiskárně.

Usazení přenosového pásu
Abychom chybu 142 nebo 143 vymazali, je nutné správné usadit přenosový pás.


4. Modré páčky na přenosovém pásu zajistěte do správné polohy. Při vkládání pásu a uzamykání páček by neměl žádný z dílů klást odpor.

Modré páčky na prenosovom páse
Přenosový pás zajistíme na místě modrými páčkami.

5. Vložte zobrazovací válec s tonery do tiskárny. Válec musí přesně a hladce zapadnout na určené místo.


Service call 983: Fatal Error (chyba 983)

Chyba 983 upozorňuje na současné vložení více kazet stejné barvy do tiskárny. Tiskárna se tak snaží zabránit tomu, aby se tonerový prášek nesprávné barvy dostal do zobrazovací jednotky.

Chyba se ale může vyskytnout i v případě, že v tiskárně najednou používáte tonery od různých výrobců. Ty mohou obsahovat různé čipy a tiskárna je může chybně vyhodnotit.


Řešení:

1. Zkontrolujte, zda vkládáte tonerovou kazetu do správného slotu. Pokud ano, může se jednat o chybný čip na některé z tonerových kazet.

2. Pokud si tonery plníte sami, ověřte, zda na tonerovou kazetu instalujete čip správné barvy.

3. Zkontrolujte, zda tonery používané v tiskárně jsou od stejného výrobce. Pokud ne, vyměňte je.

Správné vložení tonerů do tiskárny OKI
Zkontrolujte, zda jsou tonery vloženy ve správném slotu. Pokud ano, může se jednat o chybu čipu na některé z tonerových kazet.


Service call 980: Error (chyba 980)

Service call 980: Error signalizuje zaseknutý papír omotaný kolem válce zapékací jednotky. Vyskytuje se nejčastěji při tisku stránek s vysokým pokrytím. Tato chyba se bohužel nedá zcela jednoduše odstranit a nepomůže ani vyjmutí zaseknutého papíru. Standardním postupem je výměna zapékací jednotky, která chybu vymaže.

Abyste pravděpodobnost této chyby minimalizovali, je důležitá prevence:

  • Používejte kvalitní papír. Běžný nejlevnější kancelářský papír bývá označen třídou C, používejte proto alespoň třídu B, nejlépe A. Rozdíly v ceně papíru jsou minimální, rozdíly v jeho kvalitě značné.
  • Při tisku fotografií používejte speciální tvrdší papír.
  • Při tisku stránek s vysokým pokrytím používejte zadní výstupní zásobník papíru. Dráha papíru se tak napřímí a riziko omotání se sníží. Zadní výstupní zásobník však nelze použít při oboustranném tisku.
Zadní výstupní zásobník OKI
Použití zadního výstupního zásobníku v tiskárnách OKI snižuje pravděpodobnost chyby Service call 980: Error.


Pro některé případy existuje i levnější řešení chyby 980, které najdete v našem průvodci:


Service Call 231: Error 03 (Chyba 231)

Jedná se o chybu, která se vyskytuje zejména v barevných tiskárnách OKI. Zobrazí se v případě problémů v komunikaci mezi tiskárnou a tonerovou kazetou.

Může se tedy jednat o problém s kontaktem nebo o vadu čipu na konkrétním toneru. Často se ale tato chyba vyskytuje při současném používání alternativních tonerů různých výrobců v jedné tiskárně.

Řešení

1. Zkontrolujte, zda tonery používané v tiskárně jsou od stejného výrobce. Pokud ne, vyměňte je.

2. Zkontrolujte usazení čipu na tonerové kazetě, případně jej usaďte do správné polohy.

3. Očistěte kontaktní plochy čipu a čtečky čipu v zobrazovací jednotce suchým hadříkem.

4. Pokud máte tonery od stejného výrobce se stejnými čipy, vyměňte kazetu, po vložení které se chyba zobrazuje.


Detailnější popis řešení chyby Service Call 231: Error 03 včetně fotografií jsme pro vás připravili v samostatném článku:


Error 613, 614, 615, 616 (chyba 613, 614, 615, 616)

Zobrazuje se na displeji Error 613, i když je toner vložený v tiskárně? Pak bude pravděpodobně problém v komunikaci mezi čipem na toneru a tiskárnou.

Častěji se vyskytuje u černobílých tiskáren OKI. Týká se ale i černého toneru u barevných tiskáren.

Stejná chyba u ostatních barevných tonerů má označení 614 (žlutý toner), 615 (magenta toner), 616 (cyan toner).

Řešení:

1. Zkontrolujte, zda jste do tiskárny omylem nevložili startovací toner. Startovací tonery dodávané s tiskárnou neobsahují čip, tiskárna proto nemá jak poznat, že je toner vložený.

2. Někdy pomůže opětovné usazení toneru do tiskárny. Vypněte tiskárnu, vyjměte toner a očistěte kontaktní plochy čipu na toneru suchým hadříkem. Toner vložte do tiskárny a tiskárnu zapněte.

3. U novějších modelů, zejména u netestovaných renovovaných tonerů, může být čip otočený nesprávným směrem. Otočením čipu můžete problém vyřešit.

4. Pokud žádný z uvedených kroků nepomohl, nemusíte hned měnit celý toner. Často pomůže pouze výměna čipu.


Service call 134: Error

Související chyby:

  • Service call 131: Error
  • Service call 132: Error
  • Service call 133: Error

Chyby 131–134 signalizují problém s připojením LED tiskových hlav v tiskárně.

Řešení:

Pokud se neprovede správně, může opětovné zapojení konektoru do LED hlavy paradoxně způsobit více škody než užitku.

Jak správně zapojit LED hlavu, aby nedošlo ke zkratu na základní desce tiskárny a permanentní chybě 134? Vše se dozvíte v našem průvodci.


Získejte fotoprůvodce zdarma: